Adam Mikołajczyk
Co-founder & CEO Best Place - European Place Marketing Institute
Ekspert marketingu terytorialnego, pasjonat brandingu i rozwoju turystyki. Z dziedziną doradztwa dla sfery publicznej (w tym głównie JST) związany od ponad 20 lat. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Gospodarka Przestrzenna – Zarządzanie Miastem i Regionem oraz akademii The Chartered Institute of Marketing (Londyn/Warszawa).
Jako konsultant w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki w Warszawie był w początkach lat 2000 współtwórcą pierwszych strategii marketingowo-brandingowych i dot. rozwoju turystycznego miast i regionów w Polsce, m.in. dla województwa pomorskiego, miasta Łeby, regionu Suwalszczyzny, uzdrowiska Supraśl itd.
Od 2010 r. inicjator powołania i prezes zarządu Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc (www.bestplaceinstitute.org), która jest szeroko rozpoznawalną i cenioną organizacją ekspercką świadczącą dla miast i regionów usługi doradcze na najwyższym poziomie.
Od 2019 roku współpracownik Związku Miast Polskich przy projektach doradczych dla polskich małych i średnich miast (m.in. projektu „Rozwój Lokalny” finansowanego ze środków EOG, Centrum Wsparcia Doradczego dla partnerstw samorządowych oraz Polsko-Szwajcarski Program Rozwoju Miast). Ekspert ds. zrównoważonego marketingu, turystyki i innowacji w „Fundacji Miasto” – doradczej agendy Związku Miast Polskich realizującej projekty dla miast.
Trener i konsultant w kilkudziesięciu projektach szkoleniowo-doradczych w obszarze marketingu, komunikacji, budowania marki oraz wspierania rozwoju organizacji, instytucji i jednostek samorządu terytorialnego. Szkolił m.in. dla Oxford Union Center na Oxfordzie oraz dla City Nation Place Conference w Londynie. Współtwórca marek terytorialnych, strategii marketingowych i strategii promocji dla JST w Polsce i za granicą, m.in. dla Warszawy, Krakowa, Gdańska, województwa małopolskiego, województwa łódzkiego, regionu Kociewia, Roztocza czy regionów turystycznych w Gruzji (Imeretia i Kachetia).
Autor licznych publikacji dot. marketingu terytorialnego. Członek Jury wielu konkursów marketingowych, m.in. Polskiego Konkursu Reklamy KTR, EFFIE, Złote Spinacze, czy na Najlepszy Produkt Turystyczny (Konkurs Polskiej Organizacji Turystycznej) i najlepsze wydawnictwo promocyjne (Konkurs ‘Złote Formaty’).